FAQ

Medlemskap:

Hvordan fungerer medlemskap hos Barbermesteren?

Jeg avbrøt bestillingen min, og nå har jeg mistet startpakke-rabatten. Hva gjør jeg?

Hvordan kan dere selge bladene så billig?

Er det noe oppstartsavgift?

Hva finner jeg i min første pakke fra Barbermesteren?

Hva om jeg ikke barberer meg så ofte?

Hvilke betingelser gjelder for å avslutte medlemskapet?

Hvor finner jeg innstillinger til medlemskapet mitt?

Når blir jeg belastet for medlemskapet mitt?

Hva gjør jeg hvis jeg vil bytte barberbladene jeg mottar?

Kan jeg betale for et års medlemskap med en gang?

Kan jeg angre kjøpet og få tilbake pengene?

Hvilke betalingsløsninger tar dere?

Hvorfor må jeg betale 1 kr når jeg kjøper en høvel og betaler med bonuspoeng?

Hvordan kan jeg verve venner, og hva gir det meg?

Kan jeg ha flere medlemskap under samme konto?

Sender dere til andre land enn Norge?

Tilbyr dere medlemskap som gavekort?

 

Bladene:

Hvor mange blader mottar jeg hver måned?

Kan jeg motta færre blader i måneden?

Kan jeg kjøpe ekstra håndtak?

Har dere produkter for kvinner?

Har bladene deres trimmeblad?

Er produktene deres testet på dyr?

Kommer dere til å tilby barberingskrem, etterbarberingsvann eller andre produkter i fremtiden?

Passer håndtakene deres til andre produsenters blader?

 

Shipping:

Når sendes bladene mine?

Betaler jeg noe for levering?

Nå vil jeg motta nye blader?

Jeg skal flytte. Hvordan sørger jeg for at bladene blir sendt til riktig adresse?

Kan dere sende flere måneders forbruk på en gang?

Når kan jeg seneste forvente å motta første forsendelse?

Hvilken dato vil jeg motta nye blader hver måned?

 

Medlemskap:

 

Hvordan fungerer medlemskap hos Barbermesteren?

Medlemskap er veldig enkelt og helt uforpliktende. Som medlem hos Barbermesteren inngår du i en klubb av de skarpeste hodene i landet som alle har skjønt at barbering verken trenger å være vanskelig, eller dyrt!

Du blir medlem ved å velge en av våre kvalitetshøvler, og følge henvisingene for å få leveransen levert rett i postkassen. Den første leveransen inneholder både håndtak og barberblader. Videre vil du belastes for- og motta nye blader hver måned eller annenhver måned som et abonnement. Det er ingen bindingstid, og du kan avslutte medlemskapet når du vil. Barbering seg skal ikke behøve å være vanskeligere enn det! Dersom du ønsker å motta bladene annenhver måned i stedet, må du endre dette selv på mine sider. 

 

Jeg avbrøt bestillingen min, og nå har jeg mistet startpakke-rabatten. Hva gjør jeg?

Dersom du avbrøt bestillingen din i betalingsprosessen, vil den stå som bestilt, men ikke betalt, og derfor er startpakken registrert som brukt. For å gå videre med bestillingen din kan du forsøke betaling på nytt når du klikker på ordren under "Ordre" på "Min side". Du kan se hvordan du går frem her.

  

Hvordan kan dere selge bladene så billig?

Vi har ingen ansatte, og vi betaler heller ikke verdensstjerner millioner for å fronte produktene våre. Vi har opprettet automatiserte systemer, og har et stort fokus på å holde kostnadene våre nede slik at vi kan holde prisene lave. Det skal ikke være dyrt å barbere seg!

Barbermesteren er startet opp og driftes av studenter som lever på studielån, og vi er derfor selv svært kostnadsbevisste. Vi er lei av å bruke flere hundre kroner i måneden på barberingsutstyr, og jobber derfor målrettet for å tilby best mulig barberblader til lavest mulig pris!

 

Er det noe oppstartsavgift?

Nei, det er ingen oppstartsavgift for medlemskap hos Barbermesteren. Det du ser er det du får! Vi synes heller det er på sin plass å belønne deg med et smart valg, og gir deg et gratis håndtak i den første leveransen din! Og vi dekker selvfølgelig alt av frakt! Det er ingen skjulte kostnader hos Barbermesteren :)

 

Hva finner jeg i min første leveranse fra Barbermesteren?

I første forsendelse vil du motta håndtak, barberblader, velkomstbrev og angrerettskjema. I påfølgende leveranser vil konvolutten inneholde det antall barberblader du har betalt for.

 

Hva om jeg ikke barberer meg så ofte?

Hvis du ikke har behov for å barberere deg så ofte kan du når som helst endre leveringsfrekvens under "Ordre" når du er logget inn på ”Min side” til å motta blader annenhver måned. Du blir naturligvis også da belastet kun med valgte intervall.

 

Hvilke betingelser gjelder for å avslutte medlemskapet?

Ingen betingelser. Ingen binding. Ikke noe lureri. Du kan avslutte medlemskapet ditt når som helst under "Ordre" på ”Min side”, og vil da ikke bli belastet for nye blader. Dersom du opplever problemer med tjenesten vår, setter vi pris på å høre fra deg så vi kan gjøre vårt beste for at du skal få en god opplevelse!

 

Hvor finner jeg innstillinger til medlemskapet mitt?

Så snart du har bestilt en høvel og dermed opprettet profil hos Barbermesteren, kan du finne alt av innstillinger og valg under ”Min side” når du er logget inn.

 

Når blir jeg belastet for medlemskapet mitt?

Du blir belastet for bestillingen din så snart du fullfører betalingen. Du blir deretter belastet på samme dag i måneden i de påfølgende månedene med den frekvensen du har valgt å motta blader på "Min side". Dersom du ønsker å stoppe medlemskapet og fremtidige betalinger, gjør du dette enkelt på "Min side".

 

Hva gjør jeg hvis jeg vil bytte barberbladene jeg mottar?

Dersom du vil bytte høvel går du bare inn på ”Min side” og avbryter abonnementet på den gjeldende høvelen, for så å legge inn bestilling på den andre høvelen. Som registrert medlem ligger adressen din inne, så det går svært raskt og greit å bestille på nytt. Du vil motta nytt håndtak med de nye bladene ved neste utsendelse dersom det er første gang du bestiller den valgte høvelen.

 

Kan jeg betale for et års medlemskap med en gang?

Det er dessverre ikke mulig på nåværende tidspunkt, bare medlemskap med trekk hver- eller annenhver måned.

 

Kan jeg angre kjøpet og få tilbake pengene?

Naturligvis! I første forsendelsen vil du motta et angrerettskjema som kan benyttes til å reversere kjøpet, samt informasjon om hvordan du går frem for å benytte angreretten. Skjemaet finner du også her. Du må informere oss om at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager etter at du mottok varen, og du må returnere varen det gjelder til oss før du blir kreditert kjøpesummen. Ønsker du å avslutte medlemskapet og ikke bli belastet for nye forsendelser, må du gjøre dette via ”Min side”, eller ta kontakt med oss. Vi setter pris på hvis du tar kontakt med oss uansett og fortell oss grunnen til at du ønsker å avslutte så vi kan fortsette å forbedre oss.

 

Hvilke betalingsløsninger tar dere? 

Vi tar både Visa og Mastercard, og dersom du har tjent bonuspoeng kan du også benytte disse til å betale med. Vi tilbyr dessverre ikke PayPal per dags dato.

 

Hvorfor må jeg betale 1 kr når jeg kjøper en høvel og betaler 100% med bonuspoeng?

Grunnen til at du må betale 1 kr er at kortet ditt må registreres slik at det blir trukket når du ikke lenger har bonuspoeng på kontoen til å betale for bladene. Dette hindrer at medlemskapet ditt stopper dersom du går tom for bonuspoeng. 1 kr er laveste beløp vi kan registrere kortet med.

 

Hvordan kan jeg verve venner, og hva gir det meg?

Vi vil gjerne inkludere flere smarte hoder i fellesskapet vårt! Som takk for at du verver en venn vil vi derfor gi deg 100 kr kreditt på din profil på barbermesteren.no når vennen din registrerer seg og gjennomfører et kjøp. Det skal også lønne seg å kjenne smarte mennesker, så vennen din vil få 30% rabatt på første bestilling ved å bruke vervekoden din! Det er bra for oss, det er bra for deg, og det er bra for vennen din!

Ta kontakt med oss for å få tilsendt din unike vervekode. Denne kan du bruke til å verve venner på verv.barbermesteren.no

 

Kan jeg ha flere medlemskap under samme konto?

Ja, det kan du! Du kan bestille opptil tre medlemskap gjennom samme bruker så lenge de har samme adresse. Bladene vil da bli sendt i samme konvolutt til samme adresse.

 

Sender dere til andre land enn Norge?

På nåværende tidspunkt sender vi desverre bare til adresser i Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

 

Går det an å gi bort medlemskap til en venn?

Ja, du kan gi bort medlemskap ved å kjøpe et gavekort. Når mottakeren legger inn koden han eller hun mottar på mail vil beløpet på gavekortet brukes til å dekke medlemskostnaden inntil gavekortet er brukt opp. Når mottakeren gjennomfører en bestilling med gavekort vil vedkommende måtte betale 1 kr for å få registrert kortet sitt for fremtidige betalinger når gavekortet er brukt opp. Gavekort kan bestilles her.

 

 

Bladene:

 

Hvor mange blader mottar jeg hver måned?

En pakke med blader inneholder fire nye, skarpe barberblader som du mottar hver måned, eller annenhver måned hvis du har valgt det. Skarpe blader gir deg den beste barberingen, så unn deg selv et nytt blad hver uke!

 

Kan jeg motta færre blader i måneden?

Det blir sendt ut like mange blader i hver forsendelse, men du kan velge selv under ”Min side” hvor ofte du ønsker forsendelser. Barberer du deg ikke så mye, kan du velge å motta bladene annenhver måned i stedet for hver måned som er standard.

 

Kan jeg kjøpe ekstra håndtak?

Den første forsendelsen din vil inneholde et gratis håndtak. Dersom du skulle ha behov for nytt håndtak eller ønsker å ha et i reserve, kan dette kjøpes separat her. Håndtak er bare tilgjengelig i nettbutikken når man er logget inn med brukeren sin.

 

Har dere produkter for kvinner?

Alle våre blader kan fint brukes av både menn og kvinner :)

 

Har bladene deres trimmeblad?

Ja, Mesteren, vår 5-bladete barberhøvel har trimmeblad på baksiden som er perfekt for fintrimming!

 

Er produktene deres testet på dyr?

Nei. Dyr barberer seg ikke, så hvorfor teste på dem? Våre blader er 100% testet på 100% mennesker.

 

Hvor mange barberinger får jeg ut av en pakke med blader?

Det er vanskelig å si akkurat hvor mange ganger du får barbert deg i løpet av en firepakning med blader, men det som er sikkert, er at våre blader vil gi deg en av dine beste barberingsopplevelser!

Den beste opplevelsen får du hvis du bytter blader ofte, slik at de alltid er skarpe og rene! Du kan bruke et blad i flere uker, men da vil det bli sløvt og gi en dårlig barbering, samtidig som det vil samle opp mye bakterier. Her finnes det ingen fasit da alle har forskjellige barberingsbehov, men vår egen erfaring er at å bytte blad hver uke gir en uovertruffen opplevelse som bør oppleves av alle! Uansett hvor ofte du ender opp med å barbere deg vil vi anbefale å ikke bytte blad sjeldnere enn annenhver uke da barberblader samler opp mye bakterier som kan føre til bla. barberingsutslett og kviser. Dersom du finner ut at du trenger færre blader, kan du når som helst endre til å motta blader annenhver måned under "Ordre" når du er logget inn på ”Min side”.

 

Kommer dere til å tilby barberingskrem, etterbarberingsvann eller andre produkter i fremtiden?

Det vil tiden vise! Vi er opptatt av å levere kvalitetsprodukter til lav pris, og dersom vi finner noen som kan levere supplerende barberingsprodukter som når opp til våre kvalitets- og priskrav, er det produkter vi gjerne ønsker å tilby våre medlemmer. Per nå tilbyr vi kun barberblader og håndtak.

 

Passer håndtakene deres til andre produsenters blader?

Nei, våre høvler er designet og utviklet som fullverdige, selvstendige barberhøvler, og har ikke inngått kompromisser i kvalitet og design for å tilpasse seg andre merker.

 

 

Shipping:

 

Når sendes bladene mine? 

Vi sender ut blader til nye kunder den 1. og 15. i hver måned, og blader til eksisterende kunder den 1. i hver måned. Vi vil sende ut pakken din med blader ved første anledning så snart betalingen har gått gjennom. Alle nye bestillinger som gjennomføres 1.-14. vil sendes ut den 15., og alle bestillinger som gjennomføres 15.-31. vil sendes ut den 1. Merk deg derfor at dersom du melder deg inn den 1. eller den 15. i måneden vil det kunne ta opptil to uker før vi får sendt ut dine produkter. I perioder med stor pågang sender vi imidlertid ut pakker til nye kunder hver uke, og du vil da motta pakken din raskere.

 

Betaler jeg noe for levering? 

Frakt i Norge er gratis for alle medlemmer av Barbermesteren!

 

Når vil jeg motta nye blader?

Vi sender ut nye forsendelser med blader til eksisterende kunder den 1. i hver måned. Fra utsendelsen tar vanligvis 3-5 virkedager før du mottar bladene dine.

NB: Merk deg at du vil bli belastet for den nye pakken din på samme dato i måneden som du opprinnelig meldte deg inn, mens selve pakken ikke vil bli postet før 1. i måneden etter. Det vil si at dersom du meldte deg inn og bestilte første pakke 10. juni og står med levering hver måned, vil nest trekk skje 10. juli, mens pakken vil postes 1. august. Neste trekk etter det vil skje 10. august, med utsendelse 1. september osv. Ved leveringsfrekvens på annenhver måned vil det naturligvis gå to måneder mellom hver gang du belastes.

 

Jeg skal flytte. Hvordan sørger jeg for at bladene blir sendt til riktig adresse?

Ved adresseendring må du logge inn på din bruker på Barbermesteren.no og oppdatere leveringsadressen under "Adresser" på "Min side" din i god tid før neste utsendelse. Ta gjerne kontakt med oss og fortell hvilken dato du flytter så vi kan sørge for at vi ikke sender til din gamle adresse etter at du har flyttet.

 

Kan dere sende flere måneders forbruk på en gang?

Nei, for øyeblikket tilbyr vi kun medlemskapet med utsendelser hver- eller annenhver måned. 

 

Når kan jeg seneste forvente å motta første forsendelse?

Din første forsendelse vil sendes ut ved første utsendelse etter at betalingen har blitt registrert. Hvor lenge etter du mottar første forsendelse avhenger derfor av når i måneden du melder deg inn. Melder du deg inn den 11. for eksempel, vil den komme ganske så raskt, mens hvis du melder deg inn 1., vil din første forsendelse bli sendt ut 15. i samme måned. Merk deg at dersom du melder deg inn den 1. eller den 15. i måneden vil det kunne ta opptil to uker før vi får sendt ut dine produkter. I perioder med stor pågang sender vi imidlertid ut pakker til nye kunder hver uke, og du vil da motta pakken din raskere. Fra utsendelsen vil det vanligvis ta 3-5 virkedager før du mottar forsendelsen.

 

Hvilken dato vil jeg motta nye blader hver måned?

Vi sender ut forsendelser til eksisterende kunder den 1. i hver måned, og når de er sendt tar det vanligvis 3-5 virkedager før de er fremme. Vi sender ut alle forsendelser til hele landet samtidig, og hvor lang leveringen tar vil derfor variere med hvor i landet du bor. Avhengig av helligdager, feriedager, helger etc. vil bladene mest sannsynlig ankomme ila første uken av måneden.